Com es tramita la cèdula d’habitabilitat

A l’hora de llogar, cal tenir moltes coses en compte: terminis, contractes, obligacions, drets … Però també requisits i tràmits. Entre les condicions indispensables per llogar un immoble està el tenir en vigor la cèdula d’habitabilitat.Què és exactament? Com s’obté? Us ho expliquem!

cèdula d'habitabilitat

Què és la cèdula d’habitabilitat

No és més que un document que acredita que un immoble compleix els requisits mínims d’habitabilitat, com solidesa, salubritat i higiene.

En aquest document es reflecteix la superfície útil del pis, la mínima, els espais de l’habitatge i els equipaments mínims.

Segons el recollit en la Llei 18/2007, la cèdula d’habitabilitat és obligatòria per contractar i donar d’alta serveis d’aigua, llum i gas; així com per tramitar lloguers o vendes.

Com s’obté?

Si mai l’has tingut o s’ha caducat, cosa que passa cada 15 anys, has de contactar amb un arquitecte o arquitecte tècnic per a sol·licitar-li la seva expedició, certificada pel seu Col·legi Professional.

Un cop elaborat el document corresponent a la cèdula d’habitabilitat, cal presentar-la a l’organisme corresponent juntament amb la resta de documentació que es sol·liciti. Aproximadament en un mes, la tramitació haurà acabat amb èxit i se’t lliurarà un certificat físic de la seva obtenció.

Cada administració és competent en la regulació d’aquest requisit imprescindible per llogar, per la qual cosa el més recomanable és que preguntis al teu ajuntament o consulteu la pàgina web del govern de la Generalitat. D’aquesta manera, s’eviten malentesos i podràs agilitzar tots els tràmits.

Sabies que és la cèdula d’habitabilitat? Com vas obtenir la del teu pis de lloguer? ¡Explica’ns!

Deixa una resposta

Please enter your comment!
Please enter your name here

five × 1 =

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.