Entendre els tràmits legal per llogar un pis

¿Disposa d’un habitatge buit? Estàs cansat de pagar tots els mesos els costos fixos que suposa tenir un immoble sense habitar? Si per fi has decidit arrendar un habitatge, abans de posar l’anunci, has de tenir molt clar tots els tràmits legals per llogar un pis. D’aquesta manera, tot el procés serà molt més senzill, no cauràs en errors i trobaràs al millor inquilí en molt poc temps; cosa que et permetrà començar a gaudir del lloguer en un període molt breu de temps. Alerta que t’ho expliquem tot!

Certificat d’eficiència energètica

Des de l’aprovació del Reial Decret, en el 2013, abans de començar qualsevol operació de compravenda o lloguer, és necessari disposar del Certificat d’eficiència energètica, un document en el qual s’analitza el nombre de gasos de CO2 que el immoble emet a la atmosfera. Per aquest motiu, abans de posar-vos a redactar l’anunci amb el que faràs publicitat del teu pis perquè els inquilins s’interessin per ell, revisa que tinguis el document i que estigui vigent. En el moment de penjar l’anunci, heu d’incloure aquest element i, a més, una vegada arrendat, heu de donar-li una còpia al nou inquilí.

Cèdula d’habitabilitat

Un altre tràmit legal molt important per llogar un pis és disposar de la cèdula d’habitabilitat. Aquest document certifica que l’habitatge que volem llogar compleix amb totes les condicions tècniques mínimes perquè l’immoble sigui habitable i, per tant, que el futur llogater hi pugui viure sense cap mena de problema. Abans de llançar-vos a arrendar el vostre immoble, és requisit imprescindible comprovar que posseeix aquest certificat i, en cas de disposar d’un certificat antic, heu de garantir que aquest encara es troba en vigor, ja que té data d’expiració.

Documentació de la propietat

En ocasions, els inquilins sol·liciten als propietaris que demostrin que el pis que volen llogar és seu. Per poder acreditar-ho, heu de lliurar una còpia de la escriptura d’aquest immoble, on apareix que en sou el titular. A més, en aquests casos, també sol ser habitual que es proporcionin les fotocòpies de l’últim rebut de l’Impost de Béns Immobles (IBI) i, en cas de no haver estat arrendat abans, les últimes factures dels subministraments.

Contracte de lloguer

Un altre dels tràmits legals per llogar un pis, com hem comentat en altres ocasions. Encara que l’acord entre les parts es pot fer verbalment, el més recomanable és deixar constància en un document de tots els punts que s’han aparaulat. D’aquesta manera, sempre que existeixin dubtes, es pot recórrer al document per poder discernir sense problemes. Entre els elements que no hi poden faltar, destaca el nom i el DNI del propietari, les dades personals de tots els llogaters majors de 18 anys, la durada de l’acord, la quantitat de la renda i de la fiança, així com tots els drets i obligacions de les dues parts; entre altres aspectes extres que vulgueu incloure.

Assessorament professional

La millor manera de poder llogar una casa d’una manera segura i amb garanties i, així, poder complir amb tots els tràmits legals; és fer-te ajuda d’un professional del sector immobiliari del lloguer. Els experts de Lloguer Segur t’ajudaran durant tot el procés per poder trobar al llogater perfecte en el menor temps possible, a més, sempre ajustat a la legislació vigent, que es canviant i comporta dubtes a la majoria de persones.

Tens dubtes sobre els tràmits legals per llogar un pis? Pregunta i et donarem un cop de ma!

Deixa una resposta

Please enter your comment!
Please enter your name here

one × 2 =

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.