Qui paga les reparacions en un lloguer, propietari o inquilí?

L’eterna pregunta del lloguer qui paga les reparacions en un habitatge de lloguer? Moltes vegades quan es produeix una avaria propietari i llogater s’acaben enfrontant davant aquest dubte, per què em correspon a mi? Et donem la resposta en aquest post.

Qui paga les reparacions en un habitatge de lloguer 

Un esvoranc a la paret, la persiana que ha deixat de pujar o una fuita d’aigua són alguns dels accidents habituals que ens poden passar a tots a casa nostra. Tot i això, quan vivim de lloguer, el primer dubte que ens sorgeix és  qui paga les reparacions en un habitatge de lloguer.

En primer lloc, has de saber que qualsevol problema que passi has de comunicar-ho a la propietat de l’immoble i posar-lo en coneixement del  tipus d’avaria o incident i el possible motiu. El propietari sempre ha de saber què ha passat a la casa i moltes vegades, et podrà ajudar a solucionar l’avaria.

En signar el contracte de lloguer sempre hi ha especificat, una clàusula sobre les avaries o reparacions. Si consultes la Llei d’Arrendaments Urbans, a l’article 21, trobaràs el següent:

Article 21. Conservació de l’habitatge.

  1. L’arrendador està obligat a realitzar, sense dret a elevar la renda, totes les reparacions que siguin necessàries per conservar l’habitatge en les condicions d’habitabilitat per servir a l’ús convingut, llevat que el deteriorament de la reparació del qual es tracti sigui imputable a l’arrendatari segons el que disposen els articles 1.563 i 1.564 del Codi Civil”

Tal com ha de venir especificat al teu contracte d’arrendament, i segons el que estipulen la Llei d’Arrendaments Urbans, el propietari és el responsable de realitzar tots aquells arranjaments que siguin necessaris per  conservar l’habitatge en condicions d’habitabilitat. Però compte! aquest punt queda subjecte a una excepció, i és que l’avaria no s’hagi produït per mal ús o dany intencionat per part de l’inquilí. En aquest cas, serà ell, el responsable d’esmenar l’avaria i reparar-la.

Manteniment habitual

A l’hora de pensar en  qui paga les reparacions en un habitatge de lloguer, no acostumem a parar-nos a reflexionar en el manteniment habitual a qui correspon? Bombetes foses, reparacions de làmpades, persianes… tot allò que es pugui fer malbé per l’ús habitual de l’habitatge, és responsabilitat de l’inquilí.

Tornem a recórrer a allò estipulat a la Llei d’Arrendaments Urbans, on queda perfectament reflectit, qui s’ha de fer càrrec de solucionar les petites avaries:

“Article 21. 4

Les petites reparacions que exigeixi el desgast per ús ordinari de l’habitatge seran de càrrec de l’arrendatari”

En el nostre dia a dia és comú que al pis de lloguer es puguin succeïr diferents incidents comuns i propis d’una vida diària a l’habitatge, per això, és molt important, fer un  manteniment correcte de la casa i reparar tots aquells desperfectes que es puguin anar ocasionant.  

Electrodomèstics

I en el cas dels electrodomèstics? Com comentàvem, sempre que l’inquilí no hagi fet cap mal ús o danys, serà l’arrendador qui s’encarregarà d’aquest tipus d’avaries.

En el cas dels electrodomèstics poden succeir moltes casuístiques, que aquests estiguin antics i necessitin una renovació, que se n’hagi fet un mal ús, en aquest cas, serà l’inquilí el responsable de la seva reparació, que es produeixi una fallada per defecte de fàbrica, fins i tot que s’avaria sense motiu aparent.

Segons el que hagi passat amb l’electrodomèstic fet malbé, serà el propietari o l’inquilí l’encarregat de la reparació o la modificació del mateix, per un altre d’igual o de característiques similars.

Les avaries als electrodomèstics d’un pis de lloguer és una de les preguntes més freqüents entre propietaris i llogaters, per això, hem elaborat una entrada especial, en què analitzem diferents motius i a qui li correspon fer-se’n càrrec.

Accident a la llar

Igual que les coses es fan malbé, moltes vegades patim petits accidents al nostre pis de lloguer. Des de perdre les claus, fins a deixar-nos una aixeta oberta i mullar el veí. Per a aquests casos, sempre recomanem que propietari i llogater tinguin una assegurança a l’immoble. El primer, tindrà una assegurança d’habitatge i el segon deu tenir una assegurança de responsabilitat civil contra tercers, perquè, en aquests casos, més habituals del que de vegades es pensa, quedi sempre protegit i cobert.

Comunicació d’avaries o desperfectes

Sempre que parlem d’avaries o desperfectes en un pis de lloguer ens preguntem per qui cal fer-ne càrrec, però i com comunicar-ho? De cara a la propietat és recomanable que es faci per escrit i adjuntant la imatge on es pugui veure el problema en cas que sigui possible. D’altra banda, sempre que hi hagi dubtes sobre l’origen de l’avaria caldrà contactar amb un tècnic que ajudi a determinar-lo i esmeni el problema com més aviat millor.

Lloguer Segur, gestió integral

A Lloguer Segur posem a disposició de tots els nostres clients el servei de gestió integral pel qual nosaltres i, un complet equip de professionals de diferents sectors, ens encarreguem d’esmenar qualsevol incidència que hi hagi a l’immoble.

Gaudiu de la garantia del cobrament puntual de la renda el dia 5 de cada mes, d’un 0% de morositat i també de la gestió integral del vostre habitatge amb Lloguer Segur. Els nostres assessors immobiliaris atenen a través de la teva àrea privada de client o de l’App de Lloguer Segur, qualsevol aspecte del teu habitatge, oferint-te solucions immediates i posant a la teva disposició els millors professionals de cada sector per resoldre avaries, trencaments…. Demana més info aquí.

Tens dubtes sobre les  reparacions en un habitatge de lloguer? Pregunta’ns! Els nostres assessors immobiliaris resoldran totes les preguntes i t’ajudaran en la gestió del teu lloguer.

Deixa una resposta

Please enter your comment!
Please enter your name here

two × 4 =

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Pot llegir i revisar l'avís legal i la política de protecció de dades