Ens posem mà a l’obra per resoldre els vostres dubtes. Ens han arribat moltes preguntes al consultori sobre la tramitació del certificat energètic, pel que hem decidit preparar aquest post especial. No t’ho perdis!
Quins habitatges ho necessiten?
La tramitació del certificat energètic és obligatòria per a tots els habitatges objecte de compravenda o lloguer com a residència habitual. Així que no hi ha excusa, tinguis un apartament, un xalet o un pis de 3 dormitoris si vols llogar has de tenir en vigor l’obligatori certificat d’eficiència energètica. Us recordem que no es tracta d’un impost, sinó que parteix d’una normativa europea que té com a objectiu reduir els nivells de contaminació atmosfèrics.
Tramitació del certificat energètic
Ara que ja saps que el necessites, és fonamental que busquis l’ajuda d’autèntics professionals per aconseguir l’etiqueta energètica que necessites. Recorda que només arquitectes, enginyers i professionals qualificats podran fer-te un certificat que compleixi els requisits legals. Si no és correcte, tenir-lo malament serà com no tenir-lo si ets objecte d’una inspecció.
Registre
Per finalitzar la tramitació del certificat energètic, cal registrar-lo en l’organisme competent de cada comunitat autònoma. D’aquesta manera se sabrà que tot el procés es desenvolupa amb rigor i garanties.
Ajuda professional
Com que no és fàcil saber qui és un bon professional i qui no i no ho és volem que et trobis amb sancions innecessàries per una mala tramitació del certificat d’eficiència energètica, des de Lloguer Segur volem recomanar-te a uns autèntics professionals. En General de Contractes i Energies un tècnic especialista s’encarregarà de fer tots els mesuraments necessàries i d’analitzar qualsevol especificació que hagi d’aparèixer en el certificat energètic del teu immoble. Contacta amb professionals!