QUI PAGA L’AVARIA DEL MEU HABITATGE?

Reparacions i avaries en un pis de lloguer sempre són motiu de dubtes entre propietaris i llogaters a qui li toca pagar? Depèn del motiu i les circumstàncies.

La caldera no funciona, es trenca una persiana, li dónes un cop a la vitroceràmica i es trenca el vidre …. Aquests, entre d’altres, són alguns dels incidents comuns que succeeixen en un habitatge de lloguer. La pregunta general que es fan tots els propietaris i llogaters és quan és responsabilitat de cadascú i a qui li correspon abonar l’arranjament. A continuació, diferenciem entre el que pertànyer a l’arrendador i a l’arrendatari.

AVARIES EN UN HABITATGE DE LLOGUER

Quan de reparacions d’un pis de lloguer es tracta, el més correcte és sempre recórrer al que estipula la Llei d’Arrendaments Urbans (LAU) en aquesta matèria. En concret, la normativa tracta aquest assumpte en el seu article 21 i assenyala:

“L’arrendador està obligat a realitzar, sense dret a elevar per això la renda, totes les reparacions que siguin necessàries per conservar l’habitatge en les condicions d’habitabilitat per servir a l’ús convingut, excepte quan el deteriorament la reparació es tracti sigui imputable a l’ arrendatari d’acord amb el que disposen els articles 1.563 i 1.564 de el Codi Civil “

Per tant, el propietari haurà de respondre davant les reparacions que siguin necessàries per conservar en bon estat de l’habitatge , sempre que aquestes no hagin estat provocades per un mal ús de l’inquilí.

Però que són les reparacions necessàries? La norma no especifica ni parla de casos concrets, de manera que en moltes ocasions resulta difícil dirimir a qui li correspon un arranjament determinat en un habitatge de lloguer. Considerem, que les reparacions necessàries seran aquelles que afecten l’habitabilitat de l’habitatge, la instal·lació elèctrica, la de l’aigua, la de el gas o la de la calefacció; d’altra banda, també s’inclourien la conservació de sostre, parets i reparació d’humitats generades per desperfectes de l’edifici.

Resolt el dubte sobre què avaries d’un pis de lloguer són responsabilitat de la propietat, toca analitzar el paper i obligacions de l’inquilí . Si ens atenim al que diu la LAU, article 21. 4 “Les petites reparacions que exigeixi el desgast per l’ús ordinari de l’habitatge seran de càrrec de l’arrendatari” és a dir, el llogater ha de fer-se càrrec de tot el que es faci malbé pel desgast habitual de l’ús de l’habitatge, i dels danys que pugui haver causat.

Pel que fa a les petites reparacions , com comentàvem es tracta d’aquelles avaries trencaments o substitució de peces que l’habitatge de lloguer necessiti pel seu deteriorament en l’ús diari. D’altra banda, el llogater sempre serà responsable d’arreglar qualsevol desperfecte que hagi causat per un mal ús o negligència.

LLOGUER SEGUR, GESTIÓ INTEGRAL

En Lloguer Segur posem a disposició dels nostres clients el servei de gestió integral del lloguer pel qual ens encarregarem de qualsevol aspecte de l’habitatge. Resoldrem les incidències que succeeixin en el teu immoble, coordinarem qualsevol avaria o reparació, et proporcionarem els certificats d’eficiència energètica i cèdula d’habitabilitat. A més, cursarem els canvis de titularitat dels subministraments, i evitarem que et desplacis innecessàriament, tramitant el dipòsit de la fiança i representant-te legalment. Si necessites més informació no dubtis a preguntar al teu assessor immobiliari, trucar-nos o acosta’t a qualsevol de les nostres oficines .

A més, com a client de Lloguer Segur disposes en un àrea privada de client on podràs gestionar qualsevol incidència que tinguis en el teu immoble. A través de la nostra plataforma en línia, el nostre equip de professionals t’assessorarà i ajudarà en la tramitació de les avaries del teu pis de lloguer.

Tens dubtes sobre les avaries en un pis de lloguer? Pregunta’ns!

 

Deixa una resposta

Please enter your comment!
Please enter your name here

5 × 5 =

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.