6 preguntes resoltes sobre subministraments

A través del nostre consultori, ens arriben molts dubtes de propietaris i llogaters pel que fa a subministraments. Hem triat les qüestions més freqüents per a compartir-les amb tots vosaltres i ajudar-vos a resoldre qualsevol possible dubte.

1. Si es vol millorar la instal·lació elèctrica, qui s’ha de fer càrrec?

Cal saber que no és el mateix una millora que una reparació. Si es tracta d’una avaria el propietari ha de córrer amb les despeses.

De tota manera, és important revisar el contracte de lloguer i comprovar si hi ha alguna clàusula específica. Per norma general, la contractació de més potència és cosa de l’inquilí, de manera que haurà de pagar la millora.

L’explicació és la següent: en llogar una casa es fa tal com està. Si el llogater compra nous electrodomèstics i la instal·lació no ho suporta, però segueix estant en correcte funcionament, no és problema del propietari

2. Puc triar el tipus de tarifa i potència elèctrica?

L’usuari té sempre el dret a triar la tarifa que millor s’adapti a les seves necessitats, sempre entre les aprovades a nivell oficial. En aquest sentit, cal tenir en compte les tensions de les xarxes disponibles a la zona.

3. Pot negar-se la companyia elèctrica a fer un contracte per algun motiu?

Aquells consumidors amb una sentència judicial que els declari morosos amb una altra subministradora elèctrica poden tenir problemes.

A més, si les instal·lacions no compleixen les condicions tècniques i de seguretat necessàries, la companyia també pot negar-se.

4. Si no pagament, poden tallar el servei?

El subministrament es pot suspendre quan almenys hi hagi 2 mesos de deute ja requerida. Després d’enviar la sol·licitud formal de pagament i no tenir resposta, la companyia podrà tallar el subministrament.

5. Propietari o inquilí, qui ha de tenir la titularitat?

En Lloguer Segur sempre recomanem canviar la titularitat del propietari a l’inquilí. D’aquesta manera, el llogater serà el responsable de qualsevol deute pendent un cop finalitzat el contracte de lloguer.

6. El meu inquilí no paga, poden reclamar-me impagaments?

Seguint el fil de la pregunta anterior, si es va fer el corresponent canvi de titularitat no hi ha motius per reclamar al propietari els deutes contrets per l’inquilí. No obstant, si la titularitat segueix a nom del propietari, i només es va canviar la domiciliació, pot exigir.

Recorda que si tens qualsevol dubte pots fer arribar a través del nostre consultori.

Deixa una resposta

Please enter your comment!
Please enter your name here

ten + five =

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.