La pressió de la demanda de lloguer a Espanya el 2025

La pressió del lloguer és la magnitud que utilitza l’ Observatori del Lloguer, impulsat per la Fundació Lloguer Segur i la Universitat Rey Juan Carlos , al seu estudi Baròmetre del Lloguer , per analitzar el comportament i la tendència de la demanda al mercat, tenint en compte el nombre de persones que es posen en contacte amb un particular o amb un professional immobiliari en els deu primers dies de promoció d’una oferta.

Segons l’Observatori del Lloguer, aquest mercat a Espanya travessa una situació crítica , marcat per un augment de la pressió de la demanda i una oferta cada cop més escassa . Aquesta situació reflecteix un desequilibri que afecta tant llogaters com propietaris.

Pressió de la demanda: xifres alarmants

De mitjana, el mercat del lloguer presenta una pressió de la demanda de 112 interessats per cada immoble que surt al mercat en un termini de deu dies. Aquesta dada reflecteix una xifra que s’ha anat augmentant els darrers anys. El 2024 , la pressió a nivell nacional era de 50 contactes per habitatge , encara que va començar a disparar-se, especialment, a partir de l’entrada en vigor de les primeres zones tensionades a la comunitat autònoma de Catalunya.

Per províncies, Barcelona és la zona amb més pressió del país , amb 341 interessats per cada vivenda que surt al mercat en deu dies. El segueixen Balears (142), Las Palmas (134), Girona (106), Biscaia (113), Tarragona (102), Madrid (101), Santa Cruz de Tenerife (101) i València (100).

L’Observatori del Lloguer estima que una pressió de la demanda considerada normal està entre 0 i 15 interessats per cada immoble en deu dies . Tot i això, poques províncies queden amb aquesta pressió. Al límit hi ha les províncies de Castelló, Salamanca, Segòvia i Zamora amb 15 interessats per cada habitatge. A elles el segueixen Burgos, Ciudad Real i Lugo amb 14 persones interessades, Ceuta, Jaén, Melilla, Ourense i Terol amb 12, Compte i Osca amb 11, i Badajoz i Càceres amb 10 interessats.

Tot i això, cada província depèn de l’estacionalitat subjecta a les oscil·lacions al llarg de l’any, per la qual cosa es comporten de manera diferent, podent pujar-ne algunes a l’estiu i d’altres a l’hivern.

Mesures urgents i coordinades

La situació del mercat del lloguer a país requereix mesures urgents i coordinades. Cal augmentar l’oferta d’habitatges de lloguer i protegir tant els llogaters com els propietaris per garantir l’accés a un habitatge digne.

Deixa una resposta

Please enter your comment!
Please enter your name here