Poc o molt poc es parla de la importància que té el inventari en un contracte de lloguer. Aquest annex, ajuda a completar i deixar per escrit tots aquells estris i elements que la propietat deixa en l’immoble quan es lloga, però com fer un inventari complet i què ha de contenir? T’ho expliquem.
Què és un inventari?
L’inventari és un document annex que s’adjunta a el contracte de lloguer en el qual es detalla qualsevol element que la propietat deixa en l’habitatge, així com el seu estat, a l’ésser llogada. El seu objectiu no és altre que deixar constància dels mobles, electrodomèstics i altres estris que es deixen en l’habitatge en el moment de llogar i serveix com a prova davant la finalització del contracte o en el cas que es produeixi algun sinistre o robatori al domicili.
En el primer dels casos, davant la fi de l’arrendament, el llogater haurà de tornar l’immoble en les mateixes condicions en què va ser llogat, en aquest punt s’inclou qualsevol objecte, moble o element que aparegui en l’inventari, en cas contrari , la propietat podrà descomptar de la fiança la part proporcional dels danys originats o objectes per fer.
Per la seva banda, si es produeix qualsevol sinistre o robatori a l’habitatge l’inventari serveix de cara a realitzar una reclamació davant la companyia asseguradora i que aquesta pugui valorar les pèrdues i indemnitzacions.
Quin ha de ser el seu contingut?
Com hem comentat l’inventari és un element clau en el contracte de lloguer que ens ajudaria a dirimir qualsevol inconvenient sobre els objectes que es troben en l’habitatge a l’ésser llogada. Perquè aquest annex sigui el més efectiu possible és fonamental que estigui complet i detallat, deixant per escrit tots aquells elements que es trobin en l’habitatge.
Habitualment a l’hora de completar l’inventari d’un habitatge de lloguer aquest es realitza analitzant de manera individual cada estança de l’immoble. Així, es recull de forma ordenada cada objecte que deixem a cada habitació. Pel que fa a la descripció dels elements, és important detallar al màxim les seves característiques principals, funció i en el cas de tractar-se d’electrodomèstics, assenyalar el model i marca d’aquests.
Per fer encara més complet l’inventari d’un habitatge de lloguer, es recomana que vagi acompanyat de fotografies en què es vegi nítidament cada objecte i el seu estat a l’hora de deixar-se en l’habitatge. També resulta efectiu acompanyar aquest annex amb factures o manuals d’ús que ajudin a identificar cada objecte.
Claus per a l’elaboració d’un bon inventari
Per a la correcta elaboració de l’inventari d’un habitatge de lloguer , hem de tenir en compte el següent:
- Haurà d’anar inclòs com a annex al contracte de lloguer.
- Haurà de ser signat per les parts (propietari i inquilí) en cadascuna de les fulles.
- Es recomana que inclogui un apartat identificatiu en què aparegui les dades de les parts, així com de l’habitatge llogat.
- És recomanable que també reculli qualsevol desperfecte o deficiència que pugui haver-hi en l’immoble.
La signatura de les parts, propietat i inquilí, constata l’acceptació de l’inventari i de cada un dels elements que en aquest quedin reflectits.
El teu lloguer més segur amb professionals immobiliaris
En Lloguer Segur sabem la importància que té cada pas en el lloguer d’un immoble, per això els nostres assessors immobiliaris s’encarreguen del procés integral del mateix, des de realitzar un estudi de mercat, la promoció de l’habitatge, la gestió de visites, fins a la redacció del contracte de lloguer i l’elaboració d’un complet inventari.
Gaudeix de les màximes garanties quan lloguis el teu pis, del cobrament puntual de les rendes el dia 5 i estigues a l’última en gestió immobiliària amb àrea privada de client i la nostra App de gestió de lloguers on podràs realitzar qualsevol tràmit des d’on vulguis.
Contacta’ns!