Tot i que quan posem el nostre habitatge de lloguer ens assegurem d’establir filtres per seleccionar l’inquilí perfecte, no són poques les ocasions en què els veïns es queixen perquè el nostre arrendatari molesta i dificulta la convivència a la comunitat.
Sens dubte, aquesta és una situació delicada, però en aquest article us donarem indicacions i opcions per abordar aquest tipus de circumstàncies.
- Diàleg amb l´inquilí. Sembla una obvietat però “ parlant s’entén la gent” . Realitzar un acostament per comentar el problema amb l’inquilí és el primer pas. Li has d’exposar les queixes dels veïns i donar-li l’oportunitat d’expressar la versió dels fets.
- Diàleg amb altres veïns. És important assegurar-se que les queixes corresponen a la realitat. Per això és aconsellable parlar amb altres veïns per verificar la validesa de les queixes interposades pels primers.
- Revisa el contracte. Molts contractes inclouen clàusules relacionades amb molèsties als veïns. Si s’ha infringit alguna podràs fer-lo servir com a base per prendre mesures majors.
- Mesures legals. Si comproves que el comportament del teu llogater infringeix les normes i/o clàusules pots recórrer a la mediació. Hi ha organismes per a això.
- Si el problema persisteix pots enviar un avís per escrit al teu llogater. Hi has d’especificar les queixes i allò que s’està incomplint.
- Com a darrer recurs i si el problema persisteix, pots iniciar un procés de desnonament . Sempre es recomana intentar no arribar a aquest punt, perquè és un procés que sol allargar-se durant mesos, és costós i ha de passar per comprovacions legals. Encara que no siguis legalment responsable, una relació conflictiva o denúncies contínues poden generar tensions a la comunitat de veïns. Per això, si les molèsties persisteixen i afecten la convivència, és possible que, com a propietari, hagis de prendre mesures més dràstiques.
Si tens més dubtes sobre això pots consultar-nos a info@alquilerseguro.es. També pots contactar amb Pluslegal, la nostra assessoria jurídica.