Quina paperassa he de fer per llogar el meu pis?

Abans de llogar un pis has de tenir en compte que hauràs de passar molts tràmits imprescindibles. Avui us volem parlar de la part més burocràtica del lloguer: la paperassa. Prepara paper i boli perquè això és tot el que necessitaràs per poder llogar un habitatge.

Vull llogar el meu pis

Voler és poder, així que no importa els problemes que sorgeixin ni la paperassa que hagis de solucionar, avui t’expliquem punt per punt què necessites per dir això de “he aconseguit llogar el meu pis“.

La part bona del lloguer és que la seva burocràcia és molt més senzilla que la de la compravenda i que, a més, amb l’ajuda d’assessors immobiliaris, agilitzar els tràmits per llogar segur i ràpid és molt més senzill. Quins documents necessito per posar el meu pis de lloguer? On trobar-los? Com tramitar-los? Segueix llegint.

Cèdula d’habitabilitat

Com a propietari, un dels documents més importants de la paperassa per llogar un pis és la cèdula d’habitabilitat. Aquest document és important tenir-ho disponible abans de posar un pis en lloguer, ja que certifica que l’immoble compleix amb totes les condicions d’habitabilitat necessàries perquè un inquilí entri a viure-hi.

Tot i que no sempre és necessari haver de presentar-lo, si és important saber on el tenim guardat i fins i tot, consultar-lo, perquè pot ser que sigui necessari renovar-lo. Si necessites expedir-lo per primera vegada o com comentàvem, renovar la seva validesa, hauràs d’acudir a l’ajuntament del teu municipi per sol·licitar-ho.

Avui la majoria dels tràmits burocràtics ja es poden gestionar en línia, per la qual cosa et recomanem que consultis la web del consistori on aquesta situat l’immoble que vols posar en lloguer, així com la de la Comunitat Autònoma, perquè gairebé segur, podràs renovar o realitzar per primera vegada la cèdula d’habitabilitat de l’habitatge de manera online.

Si no saps si el teu habitatge de lloguer té en vigor la cèdula d’habitabilitat, aquí pots consultar-lo. I si tens dubtes sobre aquest document i quins passos seguir per obtenir-lo, pots consultar aquesta entrada especial.

Certificat d’eficiència energètica

Un altre dels punts clau en la paperassa per llogar el meu pis és el certificat d’eficiència energètica. Des de 2013 és obligatori que tots els habitatges que es van a promocionar lloguer comptin amb el seu corresponent etiqueta energètica. Posa’t en mans de tècnics professionals i especialistes que, de forma qualificada, emetin el teu certificat d’eficiència energètica. Recorda que de no complir amb aquesta imposició legal pots enfrontar-te a importants sancions.

Un cop obtinguda l’etiqueta energètica del teu habitatge de lloguer, has de publicitar l’immoble amb la qualificació energètica que t’hagin assignat, això és el valor corresponent a l’escala de lletres que va des de la A, per assenyalar el màxim grau d’eficiència energètica, fins a la lletra G, per assenyalar aquells immobles menys eficients.

Contracte d’arrendament

“Vull llogar el meu pis amb seguretat” és la màxima de qualsevol propietari. Per evitar problemes i que tot vagi rodat has de prestar atenció i dedicació al document més important de tota la paperassa del lloguer: el contracte d’arrendament. És fonamental que estigui redactat d’una forma senzilla, clara i entenedora, sempre d’acord amb la Llei d’Arrendaments Urbans i deixant molt clars els drets i obligacions de cadascuna de les parts. Tot contracte de lloguer ha de d’incloure la informació i identificació de propietari i llogaters, l’objecte d’arrendament, és a dir, l’immoble i la seva direcció, la renda, la durada del contracte i tot allò imprescindible per tenir un lloguer segur.

Alta de subministraments

Si vols que l’habitatge que tens de lloguer es llogui ràpidament, sempre recomanem que l’habitatge tingui donada d’alta els subministraments bàsics. Per fer aquest pas, hauràs de contactar amb la companyia subministradora i facilitar totes les dades de l’immoble, així com el tipus de tarifa que vols, potència … És important que a l’hora de llogar l’habitatge el llogater es posi en contacte amb la companyia i procedeixi a realitzar el canvi de titularitat dels mateixos, a més de contractar la potència desitjada.

Sempre us suggerim que es realitzi un canvi de titularitat, i no es mantingui a nom del propietari com una facilitat per a ambdues parts (propietari i inquilí) en no haver d’estar girant la propietat els rebuts a l’arrendatari, i també com a mesura de seguretat davant impagaments, ja que si només es realitza un canvi de domiciliació bancària, el responsable últim davant d’un impagament serà el titular dels subministraments.

Tens dubtes sobre la paperassa per llogar el meu pis? A Lloguer Segur podem ajudar-te. Contacta’ns!

Deixa una resposta

Please enter your comment!
Please enter your name here

twenty − 16 =

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.