Entendre els tràmits legals per llogar un pis

Disposes d’un habitatge buit? T’has cansat de pagar tots els mesos les despeses fixes que suposa tenir un immoble sense habitar? Si per fi t’has decidit a arrendar un habitatge, abans de posar l’anunci, has de tenir molt clar tots els tràmits legals per llogar un pis.

D’aquesta manera, tot el procés serà molt més senzill, no cauràs en errors i trobaràs al millor inquilí en molt poc temps. Així, podràs començar a gaudir del lloguer en un període molt breu de temps. A continuació t’expliquem quins són els tràmits legals necessaris per llogar un pis.

Certificat d’eficiència energètica

Des de l’aprovació del Reial Decret, l’any 2013, abans de començar qualsevol operació de compravenda o lloguer, és necessari disposar del Certificat d’eficiència energètica. Aquest és un document en el qual s’analitza el nombre de gasos de CO2 que l’immoble emet a l’atmosfera.

Per aquest motiu, abans de posar-te a redactar l’anunci amb el qual publicitaràs el teu immoble perquè els inquilins s’interessin per ell, revisa que tinguis el document i que aquest estigui en vigor. En el moment de penjar l’anunci, recorda que és obligatori que sempre incloguis aquesta etiqueta i, a més, un cop arrendat, has de donar-li una còpia al nou inquilí del certificat perquè els arrendataris disposin de tota la informació necessària sobre l’immoble que acaben de llogar.

Documentació de la propietat

De vegades, davant tants problemes que solen sorgir entre els lloguers amb particulars o sense contracte, els llogaters sol·liciten als propietaris que es demostri que l’habitatge que es llogarà és, efectivament, del qual s’ha presentat com a arrendador. Per poder acreditar-ho, el propietari de l’habitatge ha de lliurar una còpia de l’escriptura d’aquest immoble, on apareix qui és el titular. A més, en aquests casos, també sol ser habitual que es proporcioni les fotocòpies de l’últim rebut de l’Impost de Béns Immobles (IBI) i, en cas que no hi hagi estat llogada abans, les últimes factures dels subministraments.

Contracte d’arrendament

Un altre dels tràmits legals per llogar un pis, com us hem comentat altres vegades, és deixar constància en un document de tots els punts que s’han emparaulat. És important que, encara que verbalment puguis arribar a un acord amb el propietari, tinguis en compte la importància i la legalitat de comptar amb un contracte de lloguer. D’aquesta manera, sempre que hi hagi dubtes, es pot recórrer a ell per poder dissipar.

Entre els elements que no poden faltar en ell, destaquen:

  • El nom i DNI del propietari
  • Les dades personals de tots els inquilins majors de 18 anys
  • La durada de l’acord
  • La quantia de la renda i de la fiança (en cas que n’hi hagi, també les garanties addicionals)
  • Tots els drets i obligacions de les dues parts
  • Altres clàusules sobre l’estada a l’habitatge (clàusula d’alienació de l’habitatge, per exemple) sempre d’acord amb llei

Assessorament professional

Al principi, i sobretot si és el primer cop que poses un pis en lloguer, pot resultar un procés una mica complicat. Perquè no ho sigui, la millor manera per poder llogar un habitatge d’una manera segura i amb garanties i, així, poder complir amb tots els tràmits legals és recórrer a l’ajuda d’un professional del sector immobiliari del lloguer.

Els experts de Lloguer Segur t’ajudaran durant tot el procés i trobaràs l’inquilí perfecte en el menor temps possible, sempre ajustant-nos a l’exposat en la legislació vigent. Si tens més dubtes sobre els tràmits legals per llogar un pis, no ho dubtis! Pregunta’ns i t’ajudem en tot el que puguem.

Deixa una resposta

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 × four =

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.