CONSELLS PER A CREAR EL MILLOR ESPAI DE TELETREBALL

CONSELLS PER A CREAR EL MILLOR ESPAI DE TELETREBALL

L’època pandèmica ha comportat el teletreball i sembla que per a quedar-se. Condicionar els nostres pisos de lloguer per a no sols viure, sinó també treballar, i combinar totes dues coses de manera que puguem diferenciar-les i viure a gust, és clau. No et perdis els nostres consells per a habilitar, sense que ocupi molt d’espai, el lloc ideal de treball en el teu pis de lloguer.

TREBALLAR COM SI ESTIGUESSIS EN L’OFICINA

Per a aconseguir trobar una zona perfecta on instal·lar el teu lloc de treball en el teu pis de lloguer, hauràs d’estudiar a fons les opcions que t’ofereix l’habitatge. Potser una habitació buida o que no usis habitualment, un racó enfront de la finestra o fins i tot habilitar la teva zona al costat de l’habitació principal. El més important, és que el buit que triem sigui còmode, el més aïllat possible i a poder ser, que tingui una il·luminació i ventilació correctes, d’aquesta manera, no tindràs la sensació de tancament constant i la temperatura serà la perfecta.

El teletreball porta amb si les mateixes obligacions que quan ens trobem en l’oficina, això és, aconseguir i complir els objectius laborals, per la qual cosa trobar una zona a la nostra casa on puguem concentrar-nos i trobar-nos bé, serà clau.

MOBILIARI

No val que utilitzem qualsevol cadira o taula que tinguem per casa, tampoc que teletreballem des de la butaca o en zones que no estan habilitades per a això. És important que cuidem la nostra salut, i per a això haurem d’usar el mobiliari correcte, des d’un escriptori i cadira òptims per a passar força hores, fins a una llum que no faci que els nostres ulls es vegin ressentits.

Per a aconseguir aquest objectiu és important que invertim en un mobiliari d’oficina òptim que ens ajudi a cuidar la nostra postura corporal i exercir el nostre treball correctament. Per a això, podem instal·lar-ne escriptoris funcionals i no gaire grans, que podrem adaptar a qualsevol situació, per exemple, adaptats a la paret, a una raconera, desplegables o multifunció.

ORDRE

Dins del mobiliari és possible que necessitem una mica de material d’oficina per a poder organitzar correctament l’espai de treball. L’entorn de treball influeix en la nostra consciència, en les emocions i en la pròpia conducta, tot això afecta a la presa de decisions i a la productivitat. Per això,  comptar amb safates classificadores, prestatgeries o calaixos ens ajudarà a tenir un espai òptim per a treballar.

D’altra banda, a tots ens agrada tenir la nostra casa recollida i organitzada, per tant, no tenir la zona on treballem arreglada, deslluirà la resta de l’habitatge.

IL·LUMINACIÓ

La llum és clau i fonamental per a poder treballar, per això, en la mesura que sigui possible hem d’aprofitar la llum natural de la qual disposem, en cas contrari, haurem d’ajudar-nos d’elements externs com a flexos, llums, llums dempeus, focus…

Per a treballar intenta sempre triar llums artificials càlides i el més similars a la llum solar. A més de cara a realitzar videoconferències és important que se’ns vegi correctament i sense dificultats.

DECORACIÓ

Intenta donar un toc personal i especial al teu espai de teletreball, l’objectiu principal és convertir la zona en un entorn còmode, accessible i confortable. Com a idea per a tenir sensació d’exterior i aire lliure és col·locant alguna planta, que a més de donar un toc especial, ajudarà a tenir un ambient net.

També, pots personalitzar el teu escriptori amb fotos, marcs… Per descomptat, no pot faltar un petit buit per a col·locar un pot amb bolígrafs, clips, post-it, i una paperera per a tenir tot al teu abast.

Si ets dels que ja ha establert el teletreball com una pràctica habitual, segueix els nostres consells i gaudeix de treballar, sent productiu, des del teu pis de lloguer.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *