CONSELLS PER A CREAR EL MILLOR ESPAI DE TELETREBALL

L’època pandèmica ha comportat el teletreball i sembla que per a quedar-se. Condicionar els nostres pisos de lloguer per a no sols viure, sinó també treballar, i combinar totes dues coses de manera que puguem diferenciar-les i viure a gust, és clau. No et perdis els nostres consells per a habilitar, sense que ocupi molt d’espai, el lloc ideal de treball en el teu pis de lloguer.

TREBALLAR COM SI ESTIGUESSIS EN L’OFICINA

Per a aconseguir trobar una zona perfecta on instal·lar el teu lloc de treball en el teu pis de lloguer, hauràs d’estudiar a fons les opcions que t’ofereix l’habitatge. Potser una habitació buida o que no usis habitualment, un racó enfront de la finestra o fins i tot habilitar la teva zona al costat de l’habitació principal. El més important, és que el buit que triem sigui còmode, el més aïllat possible i a poder ser, que tingui una il·luminació i ventilació correctes, d’aquesta manera, no tindràs la sensació de tancament constant i la temperatura serà la perfecta.

El teletreball porta amb si les mateixes obligacions que quan ens trobem en l’oficina, això és, aconseguir i complir els objectius laborals, per la qual cosa trobar una zona a la nostra casa on puguem concentrar-nos i trobar-nos bé, serà clau.

MOBILIARI

No val que utilitzem qualsevol cadira o taula que tinguem per casa, tampoc que teletreballem des de la butaca o en zones que no estan habilitades per a això. És important que cuidem la nostra salut, i per a això haurem d’usar el mobiliari correcte, des d’un escriptori i cadira òptims per a passar força hores, fins a una llum que no faci que els nostres ulls es vegin ressentits.

Per a aconseguir aquest objectiu és important que invertim en un mobiliari d’oficina òptim que ens ajudi a cuidar la nostra postura corporal i exercir el nostre treball correctament. Per a això, podem instal·lar-ne escriptoris funcionals i no gaire grans, que podrem adaptar a qualsevol situació, per exemple, adaptats a la paret, a una raconera, desplegables o multifunció.

ORDRE

Dins del mobiliari és possible que necessitem una mica de material d’oficina per a poder organitzar correctament l’espai de treball. L’entorn de treball influeix en la nostra consciència, en les emocions i en la pròpia conducta, tot això afecta a la presa de decisions i a la productivitat. Per això,  comptar amb safates classificadores, prestatgeries o calaixos ens ajudarà a tenir un espai òptim per a treballar.

D’altra banda, a tots ens agrada tenir la nostra casa recollida i organitzada, per tant, no tenir la zona on treballem arreglada, deslluirà la resta de l’habitatge.

IL·LUMINACIÓ

La llum és clau i fonamental per a poder treballar, per això, en la mesura que sigui possible hem d’aprofitar la llum natural de la qual disposem, en cas contrari, haurem d’ajudar-nos d’elements externs com a flexos, llums, llums dempeus, focus…

Per a treballar intenta sempre triar llums artificials càlides i el més similars a la llum solar. A més de cara a realitzar videoconferències és important que se’ns vegi correctament i sense dificultats.

DECORACIÓ

Intenta donar un toc personal i especial al teu espai de teletreball, l’objectiu principal és convertir la zona en un entorn còmode, accessible i confortable. Com a idea per a tenir sensació d’exterior i aire lliure és col·locant alguna planta, que a més de donar un toc especial, ajudarà a tenir un ambient net.

També, pots personalitzar el teu escriptori amb fotos, marcs… Per descomptat, no pot faltar un petit buit per a col·locar un pot amb bolígrafs, clips, post-it, i una paperera per a tenir tot al teu abast.

Si ets dels que ja ha establert el teletreball com una pràctica habitual, segueix els nostres consells i gaudeix de treballar, sent productiu, des del teu pis de lloguer.

Deixa una resposta

Please enter your comment!
Please enter your name here

15 − 4 =

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.