Hola, he estat de lloguer a un pis que deixem a finals d’agost. He avisat diverses vegades al propietari perquè posés els subministraments al seu nom, donant-li mil facilitats (factures, contracte original i procediment amb avís a la mateixa companyia elèctrica), cosa que encara no ha fet més de 2 setmanes després. A més, ens ha bloquejat a whatsapp tant a mi com a la meva parella i no agafa el telèfon.
Davant d’aquesta situació, dues setmanes més tard, el vaig avisar de nou que havia donat ordre per donar de baixa el contracte d’electricitat, aquesta vegada per correu, ja que em va escriure ell per aquest mitjà06 per dir-me que em tornaria la fiança (això sí, després d’enviar-li burofax), però tampoc no ha contestat ni fet res. L’últim intent ha estat escriure un missatge de text, que tampoc no ha contestat.
Crec que he obrat correctament i no m’he de responsabilitzar dels possibles costos. És correcte?
Bon dia,
En resposta a la vostra consulta us hem d’indicar que, segons la normativa d’arrendaments urbans, només heu de fer-vos càrrec de les despeses de subministraments que s’hagin generat durant la vigència del vostre contracte d’arrendament, no podent ser obligats al pagament dels subministraments posteriors al lliurament de claus.
En cas d’arribar-li cobraments dels subministraments de l’immoble, podeu negar-vos a abonar-los o exigir al propietari una indemnització per aquelles factures abonades que no li eren exigibles.
Us recomanem que insteu el propietari al canvi de titularitat o domiciliació mitjançant l’emissió d’un burofax, a fi de deixar constància de la situació descrita.
Gràcies i una salutació