Claus per organitzar un trasllat

Per a moltes persones viure de lloguer implica canviar de domicili amb certa freqüència o, si més no, amb més del que es fa quan s’habita un habitatge en propietat. A l’hora de fer aquests canvis resulta de gran importància tenir clar quina és la millor manera d’organitzar una mudança. D’aquesta manera optimitzarem temps, diners i evitarem pèrdues o pèrdues.

Per començar, convé saber que hi ha una temporada alta per a les mudances, entre juny i octubre. I això és perquè, a grans trets, el nostre calendari segueix força fixat a la dinàmica escolar. Comptar amb aquesta informació ens pot servir per escollir una època o una altra, si ens és possible, per estalviar en el preu de determinats serveis. Per exemple, si decidim contractar una empresa de mudances, és probable que els seus preus siguin més reduïts en temporada baixa. Però comencem pel principi:

Prepara un calendari

Planifica quantes fases tindrà la mudança i quants dies dedicaràs a cadascuna. Per exemple: dilluns, dimarts i dimecres a empaquetar; dijous i divendres a traslladar; el cap de setmana per desempaquetar, etc.

Desfes-te de la pena

Si ets d’aquelles persones a qui els costa desprendre’s d’objectes i estris que mai fa servir ja és hora de proposar un canvi. Si fas una mudança, el primer que has de fer és discriminar tot allò que no necessites i no acumular quantitat de caixes plena d’elements que només et resten espai i esforç. De fet, una mudança és una gran oportunitat per purgar el teu inventari.

Prepara la teva nova llar

Abans d’irrompre al teu nou habitatge amb totes les teves pertinences et recomanem que facis una bona neteja a fons quan encara és buida. Mai no serà tan fàcil fer-ho i pots aprofitar per fer ocupar-te d’espais o racons als quals no podràs accedir de nou en molt de temps.

L’equipatge de mà

Prepara un kit bàsic amb allò fonamental: medicines, pijama, diverses mudes, necesser… d’aquesta manera, si l’empresa de mudances (o tu mateix) extravia alguna caixa t’asseguraràs de tenir el més important amb tu. Tindràs la situació controlada.

VIP (VERY IMPORTANT POSSESSIONS)

Assegura’t que les teves pertinences més importants, com joies, passaport, documentació, etc., es troben en un lloc segur i localitzades.

Ordre i etiquetatge

Quan es tracta de les caixes, el millor és que les facis tu mateix (encara que hi ha empreses que ho fan de manera molt eficient). Classifica per habitacions i fins i tot mobles, de manera que a l’hora de desfer-les sigui molt més senzill. La idea és que totes les caixes estiguin ben etiquetades amb el contingut i la ubicació.

La cuina i el bany, el primer

A l’hora de començar a desfer caixes, us recomanem que comenceu per aquestes dues estades. Totes dues són d’ús diari i imprescindibles, de manera que si no acabes la mudança en un sol dia, almenys podràs fer ús de cuina i bany amb normalitat.

Obre totes les caixes

No deixeu res per col·locar, perquè és molt probable que si no és d’ús fonamental, aquesta caixa es quedi en una cantonada durant dies o fins i tot mesos.

Una mudança és un procés molest, però amb organització i positivitat ho hauràs resolt satisfactòriament i entraràs amb bon peu a la teva nova llar.

No dubtis en contactar amb nosaltres a info@alquilerseguro.es si tens dubtes sobre això, t’ajudarem!

Deixa una resposta

Please enter your comment!
Please enter your name here

four × five =

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.